dag 6,7 en 8

15 september 2015 - Tembisa, Zuid-Afrika

Zaterdag , dag 6:
Vanmorgen om kwart voor 4 gewekt door de wekker. We gingen op sunrise safari, wel koud in de open auto. Geen mooie zonsopgang, het was bewolkt. Na 1 bocht al twee mannetjes leuren n gezien! Onderweg giraffen, zebra, olifanten en hyena's met jongen gezien. Als laatst een hele familie leeuwen op een openveld. Om 9 uur wwaren we weer terug. Eerst koffie/thee gedronken om op te warmen. Hierna zelf op pad gegaan. Het leek wel neushoorn dag. Van de big five missen we de luipaard nog. Misschien morgen ochtend nog voordat we het krugermiddags laten. s middags heerlijk achter de auto film gekeken en boek gelezen. Savonds de braai aangestoken.
Zondag dag 7:
Vanmorgen toch nog een poging gedaan om nog een luipaard te spottend maar dat is mislukt. Hierna naar Swaziland gereden, over de grens was geen probleem. Stempels zijn binnen! in Swaziland lopen meer mensen langs de wegkant dan er auto's rijden. We zijn naar de receptie van het wild life sanctuary park gereden, dit via een hobbel weg. Bij de receptie was het wel heel erg rustig. Na 3,5 km kwamen we bij de camping / huisjes aan. We hebben de hele camping voor ons zelf. We nog een deel van de hippo trail gewandeld. Hierna uit eten op het park. Gj heeft impala, koedoe gegeten.
Maandag dag 8:
Vanmorgen mtb gehuurd, we zaten alom 9 uur op de fiets. Na 1 kilometer zagen we al krokodillen en nijlpaard in het water. Onderweg zijn we zebra s, wrattenzwijnen en reeën tegengekomen. Geprobeerd naar de plaats te fietsen waar geocaches liggen, dit is niet gelukt, het is veel te heuvelachtig en rotsachtig hiervoor. Na 2 uren de fietsen weer ingeleverd. Wat een prachtig uitzicht over het landschap. Hierna in de auto gestapt en weer richting Zuid Afrika gereden. We staan weer met 1 andere caravan op de camping. Vanavond heerlijke hutspot gegeten :) met vlees van de braai. Nu zitten we bij een zelf gemaakt kampvuur, en de stroom is uitgevallen.

1. Aart en Alie:
    15 september 2015
    Jullie maken veel mooie dingen mee zeg! Indrukwekkend en ook nog tijd voor een filmpje! En op de fiets krokodillen gezien! Jammer van de caches. We wensen jullie nog een heel mooie reis verder! Hier alles goed, alleen het weer kon wat beter! Groetjes.
  2. Theo en Nellie:
    15 september 2015
    papa vandaag op Terschelling gewerkt, ik in Wolvega, stefan in Kergrist en jullie in het mooie Zuid-Afrika vakantie vieren.Er moet verschil zijn. Hopen dat jullie beter weer hebben dan hier, wat een klote weer hier. Groeten uit wolvega.