dag 9, 10, 11, 12,13

Dinsdag dag 9:
Vanmorgen naar crocs zoo geweest. Een soort van dierentuin voor slangen en krokodillen. We waren om 10 uur de enige bezoekers, wel raar. Daarentegen hadden we wel een persoonlijke rondleiding. Machtige dieren de krokodillen.
Hierna zijn we naar hluhluwe national park gereden mangrovenaar beesten. Niet heel veel gezien, maar toch weer buffels, giraffes, zebra en impala.
Savonds nog bushbaby bananen gevoerd. Een soort aapje dat de eigenaren van de camping elke avond eten geven.
Woensdag dag 10:
Vandaag een korte rit naar st. Lucia. Dit dorpje draait op toeristen, overal hotels en activiteiten. Wij hebben voor morgen een Kayak tour geboekt met gids. Vandaag heerlijk geluncht na een wandeling richting het strand. Onderweg nog nijlpaarden gezien. S middags richting cape vidal, de camping gereden. Direct achter de duinen staan we. We hebben onze eerste geocache in Zuid Afrika gevonden. Deze lag bovenop een duin, mooi uitzicht over de zee.
Donderdag dag 11:
Vanmorgen vroeg gewekt door de zeemeeuwen, niet voor niets. We zijn ook mensen 9 uur gaan kajakken, opzoek naar nijlpaarden, krokodillen en haaien. Omvallen met de Kayak was dus niet zo'n goed idee. Al snel zagen we de eerste krokodillen en verderop een kudde nijlpaarden. Mooie vogels en mangrove bossen onderweg gezien. Bijna bij het einde zagen we nog een haaien vin boven het water uitsteken.
Hierna terug naar st. Lucia om pizza te eten. S middags nog een rondje gelopen en ook nog een geocache gevonden. Nu zitten we in de auto omdat het regent. Heerlijk broodje worst gegeten.
Vrijdag dag 12:
Vanmorgen uitgeslapen, half 8 uit bed. Het was eindelijk weer droog. Naar de zee gelopen vanaf de camping en mooie golfen gezien. Het is geen snorkel weer, we lopen in lange broek en jas aan. Dan maar weer geocachen. Een mooie wandeling van bijna 3 kilometer over het strand en rotsen. Gert-jan bij de coördinaten omhoog geklommen tussen de rotsen en de cache gevonden. Hierna naar de wasserette gereden in st Lucia om alle vuile kleding te laten wassen, wij ondertussen heerlijk gegeten, hierna was de was schoon en droog. Er was nog tijd voor nog een cache op een uitkijk punt., ook deze hebben wij gevonden. Dit was alweer de laatste dag in cape vidal.
Zaterdag dag 13:
Het regende nog steeds. Vandaag naar shakaland gegaan. Een zulu dorpje waar ze laten zien hoe ze daar leven. We waren precies op tijd om bij de dans show aanwezig te zijn, hierna een lunch gehad, een soort van lopend buffet. Daarna nog een rondleiding gehad en bier gedronken dat op traditionele wijze was klaar gemaakt. Bij de camping aangekomen regent het nog. We mogen in een cabin slapen. Dit doen wij. We hebben zeezicht maar daar hebben wij nog niets van gezien, de stroom is weer eens uitgevallen.

1. Jack, Jiska en Thomas:
    20 september 2015
    Geweldig om te lezen wat jullie allemaal beleven. Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Mooi dat jullie nu ook caches hebben gevonden, zou toch zonde zijn als je zonder zuid-Afrikaanse vondst naar huis zou gaan.. Gisteravond verjaardag van Jack gevierd, was gezellig! En laat... Nog een week voor jullie, tijd vliegt.. Geniet ervan!
  2. Stefan:
    20 september 2015
    Zo al weer 13 dagen erop zitten gaat wel snel zeker?
    Jammer dat het wat regent bij jullie, hier wachten wij op mooi weer voor de mais om af te rijpen en er moet nog een snede gras gekuild worden. Staat daar eigenlijk ook nog wat gras of mais? nog 1 week om vele foto's te maken.
  3. Aart en Alie:
    20 september 2015
    Een persoonlijke rondleiding in een dierentuin maak je hier niet mee! En kajakken tussen nijlpaarden krokodillen en haaien! Best wel eng! Mooi dat jullie daar ook caches gevonden hebben! We gaan zo naar Jacks verjaardag, veel plezier nog in Zuid Afrika.
    p.s Gert-Jan jouw foto komt wel in het boek van de Jumbo!
  4. Theo en Nellie:
    20 september 2015
    Super om dat te lezen, wat een leuk verhaal, nog een week ,geniet er van.
    wij gaan een week werken, dan gaan wij naar stefan hans en anja toe. anja is 27 sep. jarig. wij komen 3 okt. weer thuis.