dag 16, 17, 18

25 september 2015 - Giants Castle Game Reserve, Zuid-Afrika

Dinsdag dag 16:
Vanmorgen heerlijk ontbeten en in deauto ggestapt naar drakensbergen royal natal. Om 10 uur waren we er al en konden meteen de camping op. Na de wandelkaart te hebben bekeken zijn we opzoek gegaan naar de 1 cache, boven op heuvel achter de camping. Deze direct gevonden. Op een grote rots in de rivier ons broodje opgegeten. Hierna richting de cascade gewandeld. Wat een mooie watervallen. Schoenen uitgedaan en lekker in het water gelopen. Terug gegaan en nog een cache gevonden, wel moeilijk om er te komen, maar marianna is het toch gelukt om tussen de rot door te gaan en er bovenop re klimmen. Terug op de camping boek gelezen en spelletje gedaan. Daarna de braai aangestoken en heerlijke groente, aardappele en pittige worstjes gegeten. We zitten op een hele mooieccamping.
Woensdag dag 17:
Vanmorgen richting het amfitheater gereden met de auto, het rommelde een beetje, hier de wandelschoenen aangetrokken en nog verder gaan wandelen op de route: gorge. We hebben niet de hele route gelopen dat zou heen en terug 6 uren duren. Toen we terug waren ons broodje bij de dam opgegeten en richting het visitorcentre gereden om de otto walk te lopen. Hier aansluitend nog naar de muurtekeningen gelopen met gids uit de buurt. Toen hadden we het warm en genoeg van het wandelen. Vanmiddag heerlijk op de grond in de zon gelegen en uitgerust.

Donderdag dag 18
Vanochtend was het erg mooi weer en hebben we na het ontbijt nog wat mooiere fotos dan gisteren gemaakt. Daarna onderweg naar onze laatste camping: Golden gaten national park wat helemaal in het noorden van de Drakensbergen ligt. Deze camping staat zowaar vol! Het is een nationale feestdag in Zuid Afrika. We hebben een mooi plekje in de schaduw. S middags hebben we nog 2 kleine rondjes door het park gereden met mooie ver gezichten. Aan het begin van de avond op z'n Afrikaans naar het hotel/ restaurant gelopen 1 km verderop(veel mensen lopen hier langs de kant van de weg). Genoten van een heerlijk buffet en daarna met de wifi ingecheckt voor de vlucht terug naar huis.

Vrijdag dag 19
Om 7 uur waren we alweer wakker, omdat we langs een doorgaande weg slapen. We hebben nog de mushroom trail gelopen, vernoemd naar de overhangende rots naast de camping. Daarna de laatste spullen ingepakt en de overbodige etenswaren aan de zuid afrikaanse buren gegeven. De moeder van de buurman blijkt ook uit Friesland te komen!

1. Stefan:
    25 september 2015
    Wel weer toevallig, dat die weer uit Friesland komen.
    Een prettige terug reis alvast.
  2. Stefan:
    25 september 2015
    Wel weer toevallig, dat die weer uit Friesland komen.
    Een prettige terug reis alvast.
  3. Theo en Nellie:
    25 september 2015
    Een mooi verhaal van jullie belevenissen. Morgen een prettige terug reis. Wij gaan zaterdag richting Stefan. Als wij weer thuis zijn komen we de verhalen aanhoren. Wij komen 3 okt. weer thuis. Gr. uit Wolvega.
  4. Jack, Jiska en Thomas:
    25 september 2015
    Een hele fijne reis! Bedankt voor het delen van jullie verhalen, heel leuk om te lezen!
    Tot snel.